Dacia a lansat la final de 2020 noua generatie pentru cele mai importante modele ale sale: Logan-ul – modelul berlina foarte cunoscut si apreciat de romani, Sandero – un model hatchback tot mai popular si Sandero Stepway, vedeta acestei game, ce imprumuta un aspect off road si unele trasaturi de la SUV-uri.

In materialul de astazi, vom analiza cel din urma model, Sandero Stepway vedeta marcii.

Design

Noul design a reusit sa bifeze cateva puncte esentiale, a pastrat esenta generatiei anterioare, insa a reusit sa aduca o inovatie estetica.

Schimbarile estetice includ: o noua varianta de faruri cu semnatura luminoasa in forma de Y, protectii de plastic ale pasajelor, capota cu un profil diferit, o garda la sol mai ridicata precum si trapa de plafon optionala, o premiera pentru orice model Dacia.

Astfel, noul model Sandero Stepway poate sta langa orice model european fara nicio problema.

Siguranta

Acesta este construit pe platforma modulara CMF-B, folosita si in cazul lui Renault Clio sau Renault Captur ce a fost optimizata pentru a obtine o protectie mai buna la impact. Astfel, noile modele beneficiaza de o structura de rezistenta superioara, cu deformare controlata in cazul unui impact, ce permite o distributie si o absortie mai buna a socului resimtit si in plus, o celula de protectie a pasagerilor cu mai multa rigiditate.

In plus, orice versiune de Logan Stepway (inclusiv cea standard) este dotata cu 6 airbag-uri, dintre care: 2 frontale si 2 laterale in fata, la care se adauga inca 2 in cortina. Toate vehiculele vor avea aceleasi dotari de siguranta, indiferent de nivelul de echipare.

Motorizare

Noile modele Sandero si Sandero Stepway au renuntat de tot la motoarele diesel, avand in vedere cererea tot mai redusa si costurile mari pentru adaptarea lor la normele de poluare.

Avem si o noua cutie de viteza preluata de la Renault (CVT) in locul vechii cutii automate. Toate motorizarile noi sunt prevazute cu tehnologia STOP&START.

Primul propulsor propus pentru noile modele Dacia sunt SCe 65 in 3 cilindri cu capacitatea de 1 litru, cuplat la o cutie manuala cu 5 trepte (care va fi insa disponibil doar pe Logan si Sandero, nu si pe modelul Sandero Stepway de care discutam astazi).

Pentru modelul Sandero Stepway vom avea disponibil motorul TCe 90, un motor de 1 litru, in trei cilindri, echipat cu turbocompresor, disponibil in 2 variante: cu o cutie de viteza manuala in 6 trepte sau cu o cutie de viteze automa CVT. De asemenea avem parte si de o motorizare noua in gama, ceva mai versatila si economica Tce100 ECO-G, in trei cilindri, echipat si el cu turbocompresor si o cutie de viteza manuala in 6 trepte ce se poate alimenta in regim mixt benzina/GPL.

Trebuie precizat ca toate aceste motorizari respecta normele Euro 6D-Full, norme ce vor intra in vigoare incepand cu 1 ianuarie 2021.

Dotari si multimedia

Noile modele vin cu trei sisteme multimedia: Media Control, Media Display si Media Nav.

Sandero Stepway vine echipat cu ultimul, cel mai avansat din cele trei, care include si o navigatie cu ecran tactil integrat in plansa de bord, sase boxe audio, precum si conectivitate wireless pentru Apple CarPlay si Android Auto.

Indiferent de nivelul de echipare ales, modelele dispun de suport pentru smartphone, un ecran pentru calculatorul de bord, comenzi pe volan aferente regulatorului si limitatorului de viteza, precum si un senzor de lumina si aprindere a farurilor in mod automat.

Preturi

Versiunea de baza Sandero 3 porneste de la 8600 euro. Versiunea Sandero Stepway se diferentiaza clar fata de modelul hatchback standard care are un pret de pornire de 12.050 euro pentru Gama Essential, modelul TCE 90.

Vino la sediul Redac de pe strada Raului Nr. 387 sa o testezi.