Orice masina cu motor traditional cu ardere interna necesita o atentie speciala in ceea ce priveste lubrifierea. Aceasta trebuie sa se realizeze permanent. In caz contrar, piesele aflate in continua miscare in interior s-ar incinge destul de tare. Dincolo de asta, metalele s-ar dilata si ar putea ramane blocate, fapt care duce la calarea motorului. Drept urmare, dragi posesori de masini, atunci cand vine vorba de ulei de motor, lucrurile devin destul de serioase. Dar hai sa vedem si de ce.

Ulei de motor – ce rol are el mai exact?

Va prezentam pe scurt povestea uleiului de motor, desi suntem siguri ca multi dintre voi o cunoasteti deja. Astfel, rolul acestuia este de a unge partile aflate in miscare, astfel incat interiorul motorului sa fie curatat, iar rugina sa fie combatuta.

Conform specialistilor, uleiul de motor se ocupa de racirea caldurii din interiorul motorului, fapt care influenteaza bunastarea pieselor metalice aflate in continua miscare.

Uleiurile de motor moderne sunt create astfel incat sa poata acoperi piesele interne in totalitate, iar ele sa nu intre in contact cu aerul care ar putea duce la aparitia ruginii. In plus, uleiul se ocupa de inlaturarea rezidurilor metalice, care, inevitabil, ajung sa acopere suprafata motorului.

Pentru ca masina ta sa functioneze in conditii bune, uleiul de motor trebuie sa ajunga la toate componentele importante aflate in miscare.

Uleiul potrivit pentru masina ta

Cate tipuri de ulei de motor exista?

Clasificarea acestui lubrifiant depinde de componenta si vascozitate. Astfel, el poate fi sintetic, semi-sintetic si mineral. Dar sa o luam pe rand.

Ulei de motor mineral – este bazat pe substante alcaline rezultate din petrol. El este cel mai ieftin de pe piata, fiind genul de produs care nu necesita foarte multe ingrediente.

Ulei de motor sintetic – asa cum indica si denumirea sa, este produs in laborator. Substantele chimice folosite pentru fabricarea sa sunt sintetizate, iar el are o durata de viata mai mare. Acest lucru il face sa fie mai scump.

Uleiul semi-sintentic – este genul de produs de mijloc – atat din punct de vedere al pretului, cat si al ingredientelor. El include ulei mineral si un maximum de 30% ulei sintentic.

Ulei de motor potrivit pentru masina ta

Ulei de motor potrivit pentru masina ta

Care este treaba cu vascozitatea?

Din punct de vedere al vascozitatii, putem vorbi despre ulei de motor single-grade si multi-grade. Diferenta dintre ele consta in temperaturile la care aceste tipuri de ulei motor pot functiona. Astfel, cand vine vorba de ulei single-grade, functioneaza perfect, insa la o singura temperatura. Acesta este apreciat in zonele cu temperaturi constante, precum Alaska sau Africa.

Indicii de vascozitate ai acestuia sunt de 11 feluri si anume: 0W 5W, 10W, 15W, 20W, 25W, 20, 30, 40, 50, and 60. Interesant de remarcat este faptul ca W vine de la Winter.

In ceea ce priveste uleiul de motor de tipul multi-grade, am putea spune ca il recunosti si tu pentru ca este posibil sa-l folosesti cel mai probabil. El este genul de produs care se adreseaza masinilor care trec prin mai multe anotimpuri. Asadar, uleiul poate rezista la temperaturi intre -30 de grade si +100 grade Celsius.

Diferenta intre uleiul single-grade si cel multi-grade este faptul ca al doilea contine niste aditivi care ii permita sa se bucure de vascozitate buna, indiferent de sezon. Tocmai de aceea, el se numeste si uleiul all-season.